Taller de Batucada

Taller de percussió rotatiu i molt dinàmic en el que aprendrem ritmes i patrons bàsics del Brasil amb els instruments típics d'una Batucada: Surdos goliats, timbals. caixes, tamburines, agogos, rocars
Activitat de mig format, per a grups de 30 alumnes, de totes les edats a partir de 10 anys, realitzada per Jaume Catà o Dani Ibáñez, en un espai adequat (sala polivalent, espais oberts amb terra que no sigui sorra, aula espaiosa, gimnàs...). Les sessions tenen una durada de 55min, si bé, també es pot allargar o dividir la sessió i fer dos o més torns, depenent de la demanda i dels grups.

Objectius:
- Tots els objectius implícits en la pràctica instrumental: agafar gust per la música, aprendre a escoltar i a distingir diferents timbres i músiques, aprendre com fer sonar l'instrument i els seus sons bàsics, tenir l'actitud adequada d'escolta i respecte per la música, aprendre a tocar en grup i respectar els músics i els/les companys/es, etc.
- Conèixer els instruments típics d'una Batucada, el seu origen i les seves característiques.
- Aprendre a diferenciar els diferents instruments segons el seu so i les seves característiques.
- Conèixer i respectar altres músiques i instruments diferents dels que els alumnes solen conèixer: els instruments "clàssics" (els de l'orquestra), els de músiques modernes, els de la cobla, etc.
Gaudir i aprendre!!!

Continguts:
- Explicació tècnica (adequada a l'edat) de les característiques, l'origen dels instruments de percussió que utilitzarem.
- Com ens hem de col·locar per a tocar correctament, els moviments i posicions bàsiques de mans i braços i com produir els sons bàsics.
- Jocs rítmics, ritmes i patrons bàsics, la Samba, samba reggae,
- Com tocar en grup.
- Aprendre a tocar amb precisió tot respectant el tempo i seguint les instruccions del director.
- Aprendre frases d'entrada i sortida, redobles, pregunta i resposta, etc.

Metodologia:
- Es tracta d'un taller de pràctica instrumental en el que aprendrem per imitació de manera àgrafa, com es fa a molts d'altres països, vaja, sense partitures.
- S'utilitza la paraula tant per explicar els instruments que es van presentant com es toquen i fins i tot cantar els ritmes que es tocaran…
- Es fomenta la curiositat a partir de la sonoritat especial i diferent de molts dels instruments que es veuran i s'escoltaran.
-S'intenta partir del que coneix o fàcil, per arribar al que és nou i difícil, per tal que la comprensió i la interiorització siguin les més completes possibles, tot simplificant i seqüenciant els diferents patrons i ritmes.
Material complementari
Dossier
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 18/06/23
Fitxa tècnica
CS
ESO1C
ESO2C
BTX
CF
Tipus d'activitat
Taller participatiu
Àrea de coneixement
Música
Temàtica
ODS
Fins a 1h
De pagament
L'activitat es realitza en el centre escolar
Idiomes
Català, Castellà