Artefacte: una casa objecte (Girona)
Taller creat per l’artista Regina Giménez
Què és Artefacte?
Una obra d’art, un moble versàtil o un material didàctic... Totes aquestes coses és Artefacte: un dispositiu mòbil entre la instal·lació artística i el recurs pedagògic dissenyat específicament per acollir propostes de mediació i materials educatius creats per artistes i dinamitzats per un educador o educadora.
Una casa objecte
En aquest taller l’alumnat convertirà les estructures de fusta de l’Artefacte en un collage espacial que anirà agafant la forma d’una casa-objecte. Prenent com a referència la pel·lícula dels arquitectes Ray i Charles Eames, House: after five years of living (1955), descobrirà que una casa té una doble forma: actua com a continent, però també com a contingut. Per això, una casa és també un objecte que ens parla de formes de vida i maneres d’habitar. Jugant amb els blocs geomètrics, l’alumnat explorarà els conceptes d’espai, volum, forma i color. A més, podrà activar totes les peces que componen l’Artefacte i reinventar amb cada proposta el concepte de casa i les seves infinites possibilitats.
Alumnat d’educació infantil i educació primària
Les dinàmiques posen l’èmfasi en el foment de la imaginació, el treball cooperatiu, la llibertat de manipulació, la consciència de l’organització espacial i el desenvolupament de la creativitat individual i grupal.
Alumnat d’educació secundària
Les dinàmiques posen l’èmfasi en el foment de l’aprenentatge actiu, la familiarització amb els principis bàsics de la composició visual i plàstica, la materialització del pensament abstracte, l’experimentació creativa i la reflexió sobre els temes que tracta.
Regina Giménez
És una artista plàstica que investiga l’estètica de les representacions gràfiques: una exploració que dona com a resultat un món de colors i formes geomètriques d’una gran bellesa i senzillesa. A més de la seva producció pictòrica, fa collages sobre paper, obres tèxtils i treballa amb altres materials i tècniques com el metacrilat o la fotografia. Actualment, les seves obres formen part d’importants col·leccions d’art i la seva trajectòria ha estat guardonada amb diversos premis.
Preu: 30€
Aforament: Grup classe
Durada: 1,30h
Objectius de l'activitat
- Participar de propostes pedagògiques experimentals i innovadores adoptant un rol actiu.
- Desenvolupar la familiaritat i la proximitat amb diversos llenguatges artístics de l’actualitat.
- Desenvolupar les capacitats analítiques, reflexives, expressives i creatives.
Informació addicional
- Places limitades.
- Es prega màxima puntualitat.
- Si veniu amb un grup d’educació especial, informeu-nos amb antelació.
Treballarem per preparar l’activitat que hagueu triat o us proposarem l’activitat més adequada a les necessitats del grup.
- Si els vostres alumnes tenen algun tipus de necessitat específica, informeu-nos prèviament.
Treballarem per donar resposta a les seves necessitats
Una obra d’art, un moble versàtil o un material didàctic... Totes aquestes coses és Artefacte: un dispositiu mòbil entre la instal·lació artística i el recurs pedagògic dissenyat específicament per acollir propostes de mediació i materials educatius creats per artistes i dinamitzats per un educador o educadora.
Una casa objecte
En aquest taller l’alumnat convertirà les estructures de fusta de l’Artefacte en un collage espacial que anirà agafant la forma d’una casa-objecte. Prenent com a referència la pel·lícula dels arquitectes Ray i Charles Eames, House: after five years of living (1955), descobrirà que una casa té una doble forma: actua com a continent, però també com a contingut. Per això, una casa és també un objecte que ens parla de formes de vida i maneres d’habitar. Jugant amb els blocs geomètrics, l’alumnat explorarà els conceptes d’espai, volum, forma i color. A més, podrà activar totes les peces que componen l’Artefacte i reinventar amb cada proposta el concepte de casa i les seves infinites possibilitats.
Alumnat d’educació infantil i educació primària
Les dinàmiques posen l’èmfasi en el foment de la imaginació, el treball cooperatiu, la llibertat de manipulació, la consciència de l’organització espacial i el desenvolupament de la creativitat individual i grupal.
Alumnat d’educació secundària
Les dinàmiques posen l’èmfasi en el foment de l’aprenentatge actiu, la familiarització amb els principis bàsics de la composició visual i plàstica, la materialització del pensament abstracte, l’experimentació creativa i la reflexió sobre els temes que tracta.
Regina Giménez
És una artista plàstica que investiga l’estètica de les representacions gràfiques: una exploració que dona com a resultat un món de colors i formes geomètriques d’una gran bellesa i senzillesa. A més de la seva producció pictòrica, fa collages sobre paper, obres tèxtils i treballa amb altres materials i tècniques com el metacrilat o la fotografia. Actualment, les seves obres formen part d’importants col·leccions d’art i la seva trajectòria ha estat guardonada amb diversos premis.
Preu: 30€
Aforament: Grup classe
Durada: 1,30h
Objectius de l'activitat
- Participar de propostes pedagògiques experimentals i innovadores adoptant un rol actiu.
- Desenvolupar la familiaritat i la proximitat amb diversos llenguatges artístics de l’actualitat.
- Desenvolupar les capacitats analítiques, reflexives, expressives i creatives.
Informació addicional
- Places limitades.
- Es prega màxima puntualitat.
- Si veniu amb un grup d’educació especial, informeu-nos amb antelació.
Treballarem per preparar l’activitat que hagueu triat o us proposarem l’activitat més adequada a les necessitats del grup.
- Si els vostres alumnes tenen algun tipus de necessitat específica, informeu-nos prèviament.
Treballarem per donar resposta a les seves necessitats
Última actualització: 17/07/25