La dansa dels animals fantàstics

Primer es fa una visita al Museu d'Art de Girona, on s'aprenen els moviments dels animals amagats a les obres. Després es fa una dansa conjunta, portant màscares que s'hauran fet al taller.
La Dansa dels Animals Fantàstics és una activitat destinada a alumnes d’Educació Infantil, especialment per P4 i P5. Mitjançant l’expressió corporal, s'aprèn a identificar alguns dels animals representats en obres del museu, apropant-se al significat simbòlic de les representacions de quadres i escultures.
En el moment de benvinguda l’educadora fa una presentació del museu i introdueix als infants en una llegenda de ficció amb els animals fantàstics com a protagonistes.
Aleshores inicia la primera part de l’activitat, en què es fa un recorregut pel museu, fent parada davant de les obres seleccionades i identificant-ne els animals. Cada animal té un moviment associat, que fa referència als seus trets més identificatius, reals o simbòlics. Així, davant de cada bèstia es fa un repàs què se’n sap, i s’aprenen nous trets. Es comença pel drac del retaule de Sant Miquel de Cruïlles. Tot seguit s’observa la figura de la lleona, s’explica la llegenda i s’aprenen els moviments dels felins i per últim es veuen els animals dels capitells romànics: les granotes, els ratpenats i les àguiles.
Havent practicat els moviments de cada animal, comença la segona part de l’activitat. Els alumnes s’encaminen cap a la Sala-Taller, on tindran preparat material per confeccionar-se una màscara d’animal. Un cop enllestida i caracteritzats com els animals que s’han detallat a la visita, abandonen el taller fins a la primera planta del Museu. Al Saló de l’Arc, una sala àmplia i diàfana es distribueixen els alumnes per grups segons les màscares corresponents. Aleshores, tots els alumnes en rotllana aprenen i ballen la dansa dels animals fantàstics amb els moviments que han après i al so de la música per recordar als animals del museu la seva dansa.

En aquesta activitat l’alumnat es familiaritza amb les representacions d’animals, així com la relació amb els seus coneixements previs i la seva vida quotidiana.
També s’apropa l’alumne al museu des de l’expressió corporal i la diversió, aprenent que, encara que el museu sigui un lloc on s’ha de tenir un comportament curós, també és un espai dinàmic i viu.
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 05/04/23
Fitxa tècnica
INF2
Tipus d'activitat
Dansa, Visites i itineraris
Àrea de coneixement
Dansa, Pintura, Història, cultura i patrimoni
Temàtica
ODS
Entre 1 i 2h
De pagament
Fora del centre escolar espai interior
Idiomes
Català