Viatja a Tàrraco!
Visita dinamitzada a l'exposició TARRACO/MNAT per a descobrir la ciutat de Tàrraco
Us imagineu fer un viatge en el temps? Com devien ser les ciutats romanes? S’assemblaven a les nostres?
A partir de diferents preguntes que parteixen de l’actualitat, l’activitat proposa a l’alumnat fer un viatge al passat per descobrir com era la ciutat de Tàrraco. Els alumnes, dividits en petits grups, hauran de respondre a les preguntes fent les seves hipòtesis a través de la informació que obtinguin de les peces que es conserven a l’exposició TARRACO/MNAT.
Finalment, una posada en comú ens permetrà parlar de les diferents hipòtesis alhora que descobrirem els edificis públics de Tàrraco, les seves cases, les diversions, la vida quotidiana o la indumentària de la seva gent.
Per preparar la visita:
- Feu una visita gratuïta al Museu per conèixer l’exposició. Si la sol·liciteu en fer la reserva de l’activitat us atendrem de forma personalitzada.
- Envieu-nos un correu electrònic o truqueu-nos per explicar-nos com s’integra l’activitat en la programació de l’aula per tal que puguem orientar l’activitat als vostres interessos i necessitats.
- Inicieu una conversa amb l’alumnat sobre què pensen que trobaran exposat al Museu. Considerem que aquesta primera conversa a l’aula és clau per activar els coneixements previs.
Per complementar la visita a l’aula:
- Què passaria si d’aquí a 2000 anys algú volgués viatjar a la nostra època? Quines peces servirien per explicar el nostre temps? Busqueu un paral·lelisme entre les peces romanes i objectes de l’actualitat en diferents àmbits (moda, poder, creences, històries, vestuari, espectacles, habitatges, comerç, jocs, producció...) Un cop tingueu feta la selecció i la reflexió, organitzeu una exposició del futur amb els objectes actuals.
A partir de diferents preguntes que parteixen de l’actualitat, l’activitat proposa a l’alumnat fer un viatge al passat per descobrir com era la ciutat de Tàrraco. Els alumnes, dividits en petits grups, hauran de respondre a les preguntes fent les seves hipòtesis a través de la informació que obtinguin de les peces que es conserven a l’exposició TARRACO/MNAT.
Finalment, una posada en comú ens permetrà parlar de les diferents hipòtesis alhora que descobrirem els edificis públics de Tàrraco, les seves cases, les diversions, la vida quotidiana o la indumentària de la seva gent.
Per preparar la visita:
- Feu una visita gratuïta al Museu per conèixer l’exposició. Si la sol·liciteu en fer la reserva de l’activitat us atendrem de forma personalitzada.
- Envieu-nos un correu electrònic o truqueu-nos per explicar-nos com s’integra l’activitat en la programació de l’aula per tal que puguem orientar l’activitat als vostres interessos i necessitats.
- Inicieu una conversa amb l’alumnat sobre què pensen que trobaran exposat al Museu. Considerem que aquesta primera conversa a l’aula és clau per activar els coneixements previs.
Per complementar la visita a l’aula:
- Què passaria si d’aquí a 2000 anys algú volgués viatjar a la nostra època? Quines peces servirien per explicar el nostre temps? Busqueu un paral·lelisme entre les peces romanes i objectes de l’actualitat en diferents àmbits (moda, poder, creences, històries, vestuari, espectacles, habitatges, comerç, jocs, producció...) Un cop tingueu feta la selecció i la reflexió, organitzeu una exposició del futur amb els objectes actuals.
Última actualització: 15/01/25