El compositor a l'aula
Aquest taller pretén aportar un recurs a l'aula per treballar la creativitat dels estudiants de manera cooperativa, introduint les tècniques de composició contemporànies com a eix principal.
1. Introducció
Aquest taller forma part de l'activitat educativa anomenada El compositor a l'aula: Laboratori de música amb Carlos Bianchini, que pretén aportar un recurs a l'aula per treballar la creativitat dels estudiants de forma cooperativa, introduint les tècniques de composició contemporànies com a eix principal de lactivitat.
Aquestes tècniques tenen un alt interès pedagògic ja que, en estar basades en l'experimentació del so, fomenten un aprenentatge vivencial i pràctic des d'un primer moment, promovent la sensibilització a l'entorn sonor i aproximant els alumnes a altres músiques, ampliant-los així el seu horitzó musical .
2. Objectius de lactivitat
Proporcionar una proposta pedagògica basada en la composició musical col·lectiva, mitjançant l'ús de les tècniques contemporànies, com a eina per desenvolupar i potenciar la creativitat de l'alumne a l'aula i l'aprenentatge cooperatiu.
Objectius específics:
- Assimilar conceptes musicals a partir de l'experimentació pràctica.
- Fomentar la creativitat a partir del fet sonor.
- Donar a conèixer un altre tipus de músiques, diferents de les convencionals.
- Aprendre a expressar-se musicalment amb uns codis diferents dels tradicionals.
- Fomentar hàbits socials, participant en creacions col·lectives, aportant al grup i respectant les opinions dels altres components
3. Continguts
- DAW i software d'edició d'àudio
- El registre sonor, el fitxer d'àudio i el seu processament
- L'espai sonor
- Idea musical, estructura musical i relat musical
Aquest taller forma part de l'activitat educativa anomenada El compositor a l'aula: Laboratori de música amb Carlos Bianchini, que pretén aportar un recurs a l'aula per treballar la creativitat dels estudiants de forma cooperativa, introduint les tècniques de composició contemporànies com a eix principal de lactivitat.
Aquestes tècniques tenen un alt interès pedagògic ja que, en estar basades en l'experimentació del so, fomenten un aprenentatge vivencial i pràctic des d'un primer moment, promovent la sensibilització a l'entorn sonor i aproximant els alumnes a altres músiques, ampliant-los així el seu horitzó musical .
2. Objectius de lactivitat
Proporcionar una proposta pedagògica basada en la composició musical col·lectiva, mitjançant l'ús de les tècniques contemporànies, com a eina per desenvolupar i potenciar la creativitat de l'alumne a l'aula i l'aprenentatge cooperatiu.
Objectius específics:
- Assimilar conceptes musicals a partir de l'experimentació pràctica.
- Fomentar la creativitat a partir del fet sonor.
- Donar a conèixer un altre tipus de músiques, diferents de les convencionals.
- Aprendre a expressar-se musicalment amb uns codis diferents dels tradicionals.
- Fomentar hàbits socials, participant en creacions col·lectives, aportant al grup i respectant les opinions dels altres components
3. Continguts
- DAW i software d'edició d'àudio
- El registre sonor, el fitxer d'àudio i el seu processament
- L'espai sonor
- Idea musical, estructura musical i relat musical
Reproductor de vídeo
00:00
00:00
Última actualització: 22/02/23