Joc lliure i creatiu - "Colors de Monstre"

Instal·lació participativa d’autor amb 23 espais de joc fets artesanalment amb fusta que combinen reptes d’habilitat i d’enginy per a totes les etapes educatives, a partir dels 4 anys.
'Colors de Monstre' és una instal·lació participativa, una col·lecció de jocs de fusta creada per Toni Tomàs amb la col·laboració de l’artista plàstic Carles Porta, responsable de la direcció artística.

La instal·lació consta de 23 espais de joc que combinen reptes d’habilitat i d’enginy per a gent de totes les edats, a partir de 4 anys. L’ús del joc com a llenguatge de comunicació permet que una mateixa activitat serveixi tant per a infants de l'etapa d'Infantil com dels diferents cicles de Primària. El joc és un llenguatge universal i aquesta col·lecció està pensada per a que cada espai pugui tenir nivells de jugabilitat diferents, ja que una mateixa proposta pot tenir major o menor dificultat segons el repte que cadascú es marqui.

Les propostes de jocs fabricats artesanalment en fusta, que es presenten sense instruccions ni normes a priori, apel·len a la intuïció de cada persona per experimentar la forma d’afrontar el repte a assolir i fins i tot per experimentar quin és el repte mateix. El joc lliure desenvolupa la imaginació en base a una proposta que pot interpretar-se de diferents maneres. Les il·lustracions, fetes a mà per Carles Porta, no només ajuden a jugar millor sinó que converteixen les estructures de fusta en escultures que s’expressen com una obra d’art. 'Colors de Monstre' pot convertir una plaça, un parc o el pati d’una escola en una exposició d’art jugable.

El joc es converteix en una eina transversal que situa com a iguals infants, gent adulta, persones de procedències diverses, amb situacions familiars i socioeconòmiques diferents, amb diversitat de llengües i de cultures i també amb diferències de coneixements i capacitats.

Algunes escoles catalanes han contractat 'Colors de Monstre' tant per a jornades especials com setmanes culturals, diades al voltant del joc, festes de final de curs o també com a activitat complementària al currículum escolar. La possibilitat de portar 'Colors de Monstre' a l’entorn escolar pot esdevenir una oportunitat per als centres de treballar valors com el joc lliure, la diversitat, la sostenibilitat, la cooperació, la perseverança i la frustració, la imaginació o l’art, per posar alguns exemples. El fet de veure com un espai es pot transformar a través de les arts de carrer (en aquest cas, les instal·lacions) també és interessant com a finestra oberta a tot un món de possibilitats que ens proporciona la cultura.
Material complementari
Proposta escolar
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 01/12/22
Fitxa tècnica
INF2
CI
CM
CS
ESO1C
EE
Tipus d'activitat
Jornada lúdica, Taller participatiu
Àrea de coneixement
Educació Emocional, Artesania, Tutoria i convivència
ODS
Mig dia
De pagament
L'activitat es realitza en el centre escolar
Idiomes