MÓN SANT BENET: Setciències a la cuina
Experiències científiques i creativitat a la cuina
Afinem els sentits i esmolem les idees. En aquest taller resoldrem les respostes a tres preguntes impossibles que ens serviran per descobrir que, a dins la nostra cuina, un dia qualsevol, hi tenen lloc multitud de deliciosos fenòmens químics que fan de la cuina una eina màgica i sorprenent. I com a bons cuiners, acabarem fent un tast dels nostres experiments.
OBJECTIU: Apropar la ciència i la cuina a través de l’experimentació i la dinàmica de pregunta i resposta.
“Món St Benet proposa als professionals de l’ensenyament un seguit d’activitats educatives, convençuts que el conjunt patrimonial i cultural del Monestir i d’Alícia han de ser una eina d’educació i un espai lúdic d’aprenentatge i de valorització de la història, l’art, l’entorn natural, l’alimentació i la seva relació amb els avenços científics i tècnics. El programa educatiu, confeccionat a partir dels currículums escolars i que consta de visites i tallers per a tots els nivells educatius, fa un èmfasi especial en els continguts procedimentals, és a dir, l’objectiu és que l’experimentació sigui la principal activitat d’aprenentatge.
Aquesta és la característica diferencial dels tallers de cuina i alimentació, dels tallers d’història relacionats amb el monestir, dels tallers d’entorn a partir de les arts plàstiques i de les activitats a l’hort d’aprendre.”
OBJECTIU: Apropar la ciència i la cuina a través de l’experimentació i la dinàmica de pregunta i resposta.
“Món St Benet proposa als professionals de l’ensenyament un seguit d’activitats educatives, convençuts que el conjunt patrimonial i cultural del Monestir i d’Alícia han de ser una eina d’educació i un espai lúdic d’aprenentatge i de valorització de la història, l’art, l’entorn natural, l’alimentació i la seva relació amb els avenços científics i tècnics. El programa educatiu, confeccionat a partir dels currículums escolars i que consta de visites i tallers per a tots els nivells educatius, fa un èmfasi especial en els continguts procedimentals, és a dir, l’objectiu és que l’experimentació sigui la principal activitat d’aprenentatge.
Aquesta és la característica diferencial dels tallers de cuina i alimentació, dels tallers d’història relacionats amb el monestir, dels tallers d’entorn a partir de les arts plàstiques i de les activitats a l’hort d’aprendre.”
Última actualització: 04/07/22