Radioactivitat: El cas de Fukushima
Per analitzar millor aquest fenomen, s’utilitzarà una mostra de daus com a model analògic que, amb els seus límits, permet reproduir aquest procés. Com a eina per entendre el model, s’estudiaran les lleis que regeixen els successos aleatoris i, això, permetrà als estudiants comparar el model analògic de daus amb el fenomen real de la radioactivitat.
Abans de concloure la pràctica i a través d'una simulació es treballarà amb els alumnes què succeeix en l'àtom per a que es produeixi una emissió radioactiva.
Finalment, es preguntarà als alumnes quant temps creuen que tardarà en desaparèixer la radioactivitat a Fukushima. Davant d’un accident nuclear com el que va tenir lloc el mes de març de 2011 a Fukushima (Japó), una de les primeres preocupacions és evitar la fuita d’isòtops radioactius i, en cas de que hi hagi hagut alguna fuita, cal determinar el grau de contaminació radioactiva per evitar riscos a la població. A partir dels coneixements adquirits durant el taller, l’alumnat hauria de ser capaç de determinar quant de temps ha de passar per poder viure a la zona afectada de Fukushima sense perill per la salut.