Primer cinema - Projecte educatiu d'iniciació a l'audiovisual

Escolar
Un projecte educatiu perquè, tant docents com l'alumnat, participin en el procés de creació d'un curtmetratge.
Setembre 2026 - maig 2027
En què consisteix?
Primer cinema és una invitació a iniciar-se en la creació audiovisual a través del primer cinema: el cinema mut. Amb un llenguatge assequible i molt visual, és el mitjà idoni per descobrir els elements essencials que intervenen en el llenguatge audiovisual i començar a jugar i crear, en una aventura col·lectiva que va de la imaginació a la pantalla. Us convidem a crear un curtmetratge en vídeo que a final del curs es projectarà a CaixaForum per al públic general.

Aquest projecte recull la metodologia de Participa Méliès i de les activitats educatives de Caixaforum. Una metodologia que reforça el treball en grup, la creació col·lectiva, l'aprenentatge per projectes i el desplegament transversal.


Què ofereix?
Aprenentatge actiu: Els grups inscrits podran gaudir de diverses activitats educatives en línia o presencials.
Acompanyament: Els docents comptaran amb sessions de formació pràctica i metodològica, i acompanyament. Els participants comptaran amb l'acompanyament d'una Oficina Tècnica, i d'un entorn virtual amb guies per a la creació audiovisual i propostes pràctiques per realitzar a l'aula.
Equipament: Els centres que no disposin de dispositius d'enregistrament i/o edició, podran sol·licitar tablets en préstec.

Objectius
Cada centre educatiu pot triar els objectius que millor s'adeqüin al seu projecte i a la realitat del seu grup:

Facilitar a l'alumnat els fonaments del llenguatge audiovisual.
Experimentar la importància de l'organització, anticipació i la capacitat d'improvisació.
Connectar amb els interessos dels joves i fomentar la seva creativitat i interès cultural.
Fomentar una actitud crítica i reflexiva sobre els entorns digitals.
Impulsar un ús de les tecnologies audiovisuals més ric.
Mantenir la motivació i l'interès en un projecte sostingut en el temps.
Fomentar el treball col·lectiu i continu per generar un aprenentatge significatiu
Facilitar l'aprenentatge transversal i provocar la curiositat cap a altres matèries.

Inscripció
Pots realitzar la inscripció o demanar més informació mitjançant el correu primercinema@educaixa.org. El període d'inscripció acaba el 16 de setembre de 2026.
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 21/07/26
Fitxa tècnica
Escolar
CI
CM
CS
ESO1C
ESO2C
Tipus d'activitat
Projectes de llarga durada
Àrea de coneixement
Cinema, Música, Visual i plàstica
Llarga durada
On es desenvolupa l'activitat?
  • L'activitat es desenvolupa al centre educatiu
Gratuïta
Idiomes
Català
Comarca-Municipi
Lleida, Segrià
ODS