Un amic! Un ruc!! Carnet de cuidador de rucs
Guanyarem un amic ruc. I ens farem preguntes com:
I si jo fos un ruc, què necessitaria? I si fos cuidador de rucs. Com ho faria??
Aprendrem i aconseguirem el carnet de cuidador de rucs!!
I si jo fos un ruc, què necessitaria? I si fos cuidador de rucs. Com ho faria??
Aprendrem i aconseguirem el carnet de cuidador de rucs!!
Activitat de rotació pels diferents tallers d’interacció contínua amb els ruc. Patró adaptable segons nivell. Amb dues parts diferenciades:
· SI JO FOS UN RUC · SI JO FOS CUIDADOR DE RUCS
Mini-activitats monitoritzades: 1 (respectant els grups establerts)
.- Fixar-nos bé i imitar el moviment de les peülles i potes dels rucs (constitució física) .- Caminar sobre les diferents textures per les que els rucs transiten (el tacte, les peülles) .- Tastar les fruites i vegetals que mengen els rucs movent les dents com ells (alimentació – Herbívors – la panxa/intestins)
.- Constatar per què els agrada tirar-se a la palla! (Joc, relax) .- Deixar que un company ens raspalli (Higiene, tacte, com es graten) .- Aprendre a bramar utilitzant l’aire abdominal com els rucs.
Mini-activitats monitoritzades: 2 (respectant els grups establerts)
.- Moure el ruc i aturar-lo dirigint-lo a peu. Petit circuit d’agílity (segons edat) .- Raspallar un ruc .- Anar a buscar el menjar que més els agrada segons època. .- Donar-los el menjar .- Carregar el ruc amb llenya (segons edats dels nens) .- Visita al seu hàbitat i distinció de les races (segons edats dels nens)
· SI JO FOS UN RUC · SI JO FOS CUIDADOR DE RUCS
Mini-activitats monitoritzades: 1 (respectant els grups establerts)
.- Fixar-nos bé i imitar el moviment de les peülles i potes dels rucs (constitució física) .- Caminar sobre les diferents textures per les que els rucs transiten (el tacte, les peülles) .- Tastar les fruites i vegetals que mengen els rucs movent les dents com ells (alimentació – Herbívors – la panxa/intestins)
.- Constatar per què els agrada tirar-se a la palla! (Joc, relax) .- Deixar que un company ens raspalli (Higiene, tacte, com es graten) .- Aprendre a bramar utilitzant l’aire abdominal com els rucs.
Mini-activitats monitoritzades: 2 (respectant els grups establerts)
.- Moure el ruc i aturar-lo dirigint-lo a peu. Petit circuit d’agílity (segons edat) .- Raspallar un ruc .- Anar a buscar el menjar que més els agrada segons època. .- Donar-los el menjar .- Carregar el ruc amb llenya (segons edats dels nens) .- Visita al seu hàbitat i distinció de les races (segons edats dels nens)
Material complementari
Dossier activitat complert
Última actualització: 06/03/24