Rere els passos de Darwin
Joc tipus break-out (scaperoom) acompanyant Darwin en el seu llarg viatge. Temàtica: l'Evolució.
Experiència virtual acompanyant a Darwin en el seu llarg viatge. La proposta gira al voltant de la temàtica de l'Evolució. Es pot desenvolupar a 4t d'ESO en la matèria de Biologia i Geologia. Es presenta en forma de "break out" i hi ha 10 etapes que s'han d'anar superant fent qüestionaris i enigmes.
La missió consisteix en acompanyar al naturalista Charles Darwin en el seu apassionant viatge pels grans mars del planeta a bord el HMS Beagle (1831-1836)! Com a part de la tripulació l’alumnat ha de recórrer amb ell aquesta aventura!
Aquest viatge té 10 etapes, en cadascuna d'elles s’arriba a un port diferent, on hi trobaran el següent:
• Benvinguda: Un personatge donarà la benvinguda proveint l’alumnat d’informació de valor.
• Mapa i Qüestionari: Podran veure en quina etapa del viatge es troben i hauran de respondre un qüestionari relacionat amb les observacions fetes en el viatge. Per respondre'l podran consultar les fonts d’informació que considerin necessàries.
• Enigma: Trobaran tres pistes que els ajudaran a desxifrar la paraula clau per
accedir al següent port. Aquesta paraula tindrà relació amb l’etapa en que es troben.
A més, també podran buscar informació per desxifrar-la. Un cop resolt l'enigma
no es pot retrocedir, mai els han de resoldre sense haver fet primer el qüestionari.
• Caixa forta: Hauran d’introduir la paraula clau de l’etapa per obrir la caixa forta, acumular monedes d’or i passar a l’etapa següent.
És molt important que s’anotin en una llista a part les paraules clau de cada etapa. En acabar el viatge, se’ls demanaran aquestes paraules per poder desembarcar de nou al Regne Unit i guardar les monedes al banc! Sense aquesta llista les respostes dels qüestionaris no tenen cap valor. IMPORTANT: Les paraules clau les han d’introduir sempre en minúscula i sense accents. Si la paraula clau està formada per dues paraules hi ha un espai entre mig.
La missió consisteix en acompanyar al naturalista Charles Darwin en el seu apassionant viatge pels grans mars del planeta a bord el HMS Beagle (1831-1836)! Com a part de la tripulació l’alumnat ha de recórrer amb ell aquesta aventura!
Aquest viatge té 10 etapes, en cadascuna d'elles s’arriba a un port diferent, on hi trobaran el següent:
• Benvinguda: Un personatge donarà la benvinguda proveint l’alumnat d’informació de valor.
• Mapa i Qüestionari: Podran veure en quina etapa del viatge es troben i hauran de respondre un qüestionari relacionat amb les observacions fetes en el viatge. Per respondre'l podran consultar les fonts d’informació que considerin necessàries.
• Enigma: Trobaran tres pistes que els ajudaran a desxifrar la paraula clau per
accedir al següent port. Aquesta paraula tindrà relació amb l’etapa en que es troben.
A més, també podran buscar informació per desxifrar-la. Un cop resolt l'enigma
no es pot retrocedir, mai els han de resoldre sense haver fet primer el qüestionari.
• Caixa forta: Hauran d’introduir la paraula clau de l’etapa per obrir la caixa forta, acumular monedes d’or i passar a l’etapa següent.
És molt important que s’anotin en una llista a part les paraules clau de cada etapa. En acabar el viatge, se’ls demanaran aquestes paraules per poder desembarcar de nou al Regne Unit i guardar les monedes al banc! Sense aquesta llista les respostes dels qüestionaris no tenen cap valor. IMPORTANT: Les paraules clau les han d’introduir sempre en minúscula i sense accents. Si la paraula clau està formada per dues paraules hi ha un espai entre mig.
Material complementari
Indicacions pel joc
Última actualització: 13/06/22