Imatges per interrogar el món. Coeducació audiovisual per a professorat de secundària
Un taller per aportar eines i estratègies per a dur a terme activitats educatives centrades en el treball amb imatges i audiovisuals
En una cultura en què la transmissió de valors té lloc en gran part a través de l'audiovisual, és important preguntar-nos des d'on són creades les imatges i a qui interpel·len. En aquesta formació compartirem eines i estratègies per aprofundir en la descodificació del llenguatge audiovisual, amb perspectiva de gènere i atenta a les diversitats. Analitzarem el paper de les imatges en circulació en la configuració de les identitats adolescents i activarem propostes creatives per treballar amb l'alumnat a les aules.
Què treballem:
- Introduir aspectes bàsics dels llenguatges audiovisuals i les estratègies de construcció de punt de vista i perspectiva ideològica.
- Aportar eines i estratègies per a dur a terme activitats educatives centrades en el treball amb imatges i audiovisuals.
- Ampliar i enriquir els imaginaris personals i col·lectius a partir de representacions diverses i inclusives que superen els estereotips narratius i violències masclistes, racistes i lgtbifòbiques.
Què treballem:
- Introduir aspectes bàsics dels llenguatges audiovisuals i les estratègies de construcció de punt de vista i perspectiva ideològica.
- Aportar eines i estratègies per a dur a terme activitats educatives centrades en el treball amb imatges i audiovisuals.
- Ampliar i enriquir els imaginaris personals i col·lectius a partir de representacions diverses i inclusives que superen els estereotips narratius i violències masclistes, racistes i lgtbifòbiques.
Última actualització: 22/05/24