Per què no pots regenerar el cor com els peixos (Barcelona)
En aquesta xerrada l’alumnat apreciarà com gràcies a la investigació, comencem a entendre quins canvis s’esdevenen quan naixem, que anul·len la capacitat regenerativa del cor. En el futur podrem activar-ne la regeneració després d’un infart.
A càrrec de Miquel Sendra, que va estudiar Biotecnologia a la Universitat d’Elx. Després d’un primer contacte amb la investigació en diabetis i genètica de plantes, estudia un màster d’investigació biomèdica a Barcelona i duu a terme un doctorat en desenvolupament del cor en el Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars de Madrid (CNIC). Becari de la Fundació ”la Caixa” - 2018.
“Parlem d’investigació” són xerrades participatives que imparteixen joves investigadores i investigadors, els quals aprofundeixen en un camp d’investigació i tracten els últims avenços en un to divulgatiu. L’alumnat pot fer preguntes, reflexionar sobre el contingut i manifestar inquietuds i dubtes sobre la carrera investigadora.
Una activitat motivadora i inspiradora amb què es vol fomentar l’interès per la investigació científica, generar coneixement, afavorir la proximitat i convidar a participar-hi; en definitiva, ser un espai d’activació de l’aprenentatge que suposi un creixement personal per als assistents.
Preu: 30€ | Per poder accedir a l'activitat cal adquirir l'entrada general al museu
Aforament: Grup classe
Durada: 1 h 30 min
Objectius de l'activitat
- Valorar la investigació científica com a clau per millorar la societat i com a possible camp professional al qual orientar els estudis.
- Aprofundir en els continguts de la disciplina científica que es tracta en la conferència.
- Conèixer els últims avenços del camp concret de la investigació que s’hi explica.
- Entendre com és la carrera investigadora, les seves dificultats, les seves satisfaccions i les seves implicacions a través de joves investigadors i investigadores.
Informació addicional
- Places limitades.
- Es prega màxima puntualitat.
- Si veniu amb un grup d’educació especial, informeu-nos amb antelació.
Treballarem per preparar l’activitat que hagueu triat o us proposarem l’activitat més adequada a les necessitats del grup.
- Si els vostres alumnes tenen algun tipus de necessitat específica, informeu-nos prèviament.
Treballarem per donar resposta a les seves necessitats