No és el teu cos, és el discurs

Una xerrada per entendre com la pressió estètica afecta infants i adolescents, i com educar mirades més lliures, crítiques i respectuoses amb la diversitat corporal.
“No és el teu cos, és el discurs” és una xerrada participativa que convida a reflexionar sobre com els missatges socials, mediàtics i educatius construeixen la pressió estètica que afecta infants i adolescents.

Set de cada deu adolescents no se senten bé amb el seu cos.
I sis de cada deu noies creuen que serien més felices si estiguessin més primes.

Aquest malestar no és individual: és el resultat d’un discurs que associa el valor personal amb l’aparença i que genera inseguretat, comparacions i autocensura des d’edats molt primerenques.

A través d’exemples reals, imatges, dades i dinàmiques senzilles, la xerrada ajuda a comprendre com els ideals de bellesa funcionen com un mecanisme de control i com podem educar l’autoestima, la llibertat corporal i la diversitat.

Una proposta adreçada a famílies, docents i equips educatius, per obrir converses honestes sobre la relació amb el propi cos, revisar els missatges que transmetem i incorporar eines concretes per fomentar una educació més respectuosa i lliure de pressió estètica.

Durada: 1 h 30 min
Format: Xerrada amb suport audiovisual i espai per debat i preguntes
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 09/10/25
Fitxa tècnica
PROF-FAM
Tipus d'activitat
Formació professorat i families
Àrea de coneixement
Educació Emocional, Assetjament i Bullying, Formació professorat
Temàtica
ODS
Entre 1 i 2h
De pagament
L'activitat es realitza en el centre escolar
Idiomes
Català