L’art de veure-hi més enllà
Activitat per explorar el tapís El triomf del Temps sobre la Fama amb la metodologia VTS, fomentant l’observació, l’expressió oral, el pensament crític i el respecte a través de l’art.
A partir d’aquesta activitat, l’alumnat explorarà el tapís El triomf del Temps sobre la Fama a través de la conversa i la interpretació visual. A partir de la metodologia VTS (Visual Thinking Strategies), es convida a observar amb atenció, expressar idees i escoltar les dels altres. Una experiència que afavoreix l’expressió oral, el pensament crític i el respecte per diferents punts de vista, tot partint de l’art.
Quins són els continguts de l’activitat?
- L’art com a font d’inspiració i reflexió.
- La comunicació visual com a llenguatge.
- La recuperació de referents d’èpoques passades.
- L’individu i la seva existència: el pas del temps, la identitat, la fama o el llegat.
Com és la dinàmica de l’activitat?
L’activitat consisteix principalment en una sessió de VTS davant del tapís “El triomf del Temps sobre la Fama”, en la qual es motiva a l’alumnat a observar i debatre, de manera individual i col·lectiva. A partir de les reflexions al voltant de les interpretacions del tapís, la part final de l’activitat està enfocada a la creació i expressió artística individual al voltant dels conceptes de la fama, el temps i el llegat.
Competències bàsiques
- Utilitzar estratègicament els elements dels llenguatges visual, musical i corporal per analitzar les produccions artístiques.
- Prendre consciència d’un mateix i implicar-se en el procés de creixement personal.
- Conèixer i posar en pràctica estratègies i hàbits que intervenen en el propi aprenentatge.
- Desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida.
Quins són els continguts de l’activitat?
- L’art com a font d’inspiració i reflexió.
- La comunicació visual com a llenguatge.
- La recuperació de referents d’èpoques passades.
- L’individu i la seva existència: el pas del temps, la identitat, la fama o el llegat.
Com és la dinàmica de l’activitat?
L’activitat consisteix principalment en una sessió de VTS davant del tapís “El triomf del Temps sobre la Fama”, en la qual es motiva a l’alumnat a observar i debatre, de manera individual i col·lectiva. A partir de les reflexions al voltant de les interpretacions del tapís, la part final de l’activitat està enfocada a la creació i expressió artística individual al voltant dels conceptes de la fama, el temps i el llegat.
Competències bàsiques
- Utilitzar estratègicament els elements dels llenguatges visual, musical i corporal per analitzar les produccions artístiques.
- Prendre consciència d’un mateix i implicar-se en el procés de creixement personal.
- Conèixer i posar en pràctica estratègies i hàbits que intervenen en el propi aprenentatge.
- Desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida.
Última actualització: 25/06/25