La memòria històrica (Tarragona)
Per saber-ne més
Jordi Bartolí, George a l’estat francès, és fill de republicans catalans exiliats a França el febrer del 1939. És, per tant, nebot de Josep Bartolí, el protagonista del film. La pel·lícula d’animació francesa Josep neix de la voluntat d’en Jordi de recuperar la memòria del seu oncle. Primer en forma de llibre, La retirada, després en forma del còmic Josep, dibuixat per Aurel, i finalment en forma de film. Des que es va estrenar la pel·lícula va obtenir premis i un gran reconeixement del públic, especialment l’adolescent, pel seu gran interès educatiu. Un cant a la llibertat, a la creativitat i a la importància de la memòria històrica, personal i col·lectiva.
El convidat, Georges Bartolí
Georges Bartolí és fotògraf, nebot de Josep Bartolí i coautor del llibre La retirada. És fotoperiodista i col·labora amb agències com AFP i Reuters i amb la premsa francesa, com ara amb Le Monde, Le Nouvel Observateur i Libération.
Presentació i dinamització del debat
Neus Grifoll. Ha estudiat Belles Arts a la Universitat de Barcelona i Cinema i Audiovisuals a l’ESCAC. Compagina l’activitat cinematogràfica amb el món de l’educació treballant en diferents centres. Ha estat professora de Fotografia a l’escola de disseny Elisava (Barcelona) i des del 2003 col·labora amb el Departament Educatiu de la Fundació ”la Caixa”.
Com funciona una sessió de CINEMA I DEBAT?
Les sessions de Cinema i debat posen els joves davant de qüestions socials que els afecten. En cadascuna de les sessions es projecta un documental o pel·lícula sobre un tema diferent, que es complementa amb les aportacions d’un expert. L’alumnat li podrà fer preguntes, però, sobretot, podrà reflexionar sobre el que s’ha vist i expressar les seves opinions i inquietuds.
Preu: 30€
Aforament: Grup classe
Durada: 2 h 30 min
Objectius de l'activitat
- Analitzar de manera crítica una realitat, des d’una perspectiva ètica, social, política i cultural.
- Qüestionar-se i fer servir l’argumentació per superar prejudicis i consolidar el pensament propi.
- Valorar la importància del gènere cinematogràfic com a font d’enriquiment personal i social.
Informació addicional
- Places limitades.
- Es prega màxima puntualitat.
- Si veniu amb un grup d’educació especial, informeu-nos amb antelació.
Treballarem per preparar l’activitat que hagueu triat o us proposarem l’activitat més adequada a les necessitats del grup.
- Si els vostres alumnes tenen algun tipus de necessitat específica, informeu-nos prèviament.
Treballarem per donar resposta a les seves necessitats