La Frida i el senyor Lin
Un itinerari d’exploració compartida sobre el creixement interior. Què implica créixer per dins?
Què cal aprendre o fer per a créixer com a éssers humans? Com creixen els éssers humans? Podem trobar pistes que ens orientin? Interrogants com aquests guien l’itinerari de recerca que proposem. Un itinerari que arrenca amb la conversa d’una nena, la Frida, amb el botiguer del barri, el senyor Lin. El senyor Lin parla amb la Frida sobre la necessitat de fer créixer rén per poder arribar a ser veritablement humans. Rén és un concepte xinès que podríem traduir per “humanitat”, “allò que ens caracteritza com a éssers humans”, aquella qualitat que ens fa ser éssers humans i no una altra cosa. Rén era el que ensenyava Confuci.
La Frida no entén gaire què vol dir el senyor Lin. A què s’està referint? Què vol dir rén? La indagació sobre rén (i la d’una dita de Confuci no menys enigmàtica) portarà la Frida i la seva colla a reflexionar sobre el creixement interior: cal aprendre alguna cosa per esdevenir un ésser humà? I si fos així, què? Quan? On? Com? A partir d’aquí, va prenent forma un itinerari d’exploració sobre el que pot significar “aprendre a ser”, que hem desenvolupat pensant en nens i nenes de cicle superior de Primària.
Rén serà una “paraula enigma” que s’anirà omplint de contingut a mesura que el grup va reunint noves pistes. Les recerques de la Frida i la seva colla, així com les aportacions de les seves famílies, ens permetran explorar les paraules de Confuci, de Moisès, Jesús, Muhàmmad, el Buda, Wangari Maattai, Irena Sendler i altres. Explorarem les seves aportacions i veurem que allò que ens poden oferir les persones que han fet camí abans que nosaltres, prové de la seva pròpia experiència. Una experiència de la qual en podem aprendre, des de la reflexió, la interpretació i el diàleg.
El material està organitzat en sis unitats, independents entre si. No segueix un ordre cronològic, ni s’hi pressuposa cap mena de graduació. Vol ser com un mosaic en el qual totes les veus, sigui quin sigui el seu temps i lloc d’origen, són aquí, avui, amb nosaltres, oferint-nos les seves aportacions.
Hem procurat donar al conjunt una forma molt flexible per tal que pugui adaptar-se com millor convingui allà on es faci servir la proposta.
La Frida no entén gaire què vol dir el senyor Lin. A què s’està referint? Què vol dir rén? La indagació sobre rén (i la d’una dita de Confuci no menys enigmàtica) portarà la Frida i la seva colla a reflexionar sobre el creixement interior: cal aprendre alguna cosa per esdevenir un ésser humà? I si fos així, què? Quan? On? Com? A partir d’aquí, va prenent forma un itinerari d’exploració sobre el que pot significar “aprendre a ser”, que hem desenvolupat pensant en nens i nenes de cicle superior de Primària.
Rén serà una “paraula enigma” que s’anirà omplint de contingut a mesura que el grup va reunint noves pistes. Les recerques de la Frida i la seva colla, així com les aportacions de les seves famílies, ens permetran explorar les paraules de Confuci, de Moisès, Jesús, Muhàmmad, el Buda, Wangari Maattai, Irena Sendler i altres. Explorarem les seves aportacions i veurem que allò que ens poden oferir les persones que han fet camí abans que nosaltres, prové de la seva pròpia experiència. Una experiència de la qual en podem aprendre, des de la reflexió, la interpretació i el diàleg.
El material està organitzat en sis unitats, independents entre si. No segueix un ordre cronològic, ni s’hi pressuposa cap mena de graduació. Vol ser com un mosaic en el qual totes les veus, sigui quin sigui el seu temps i lloc d’origen, són aquí, avui, amb nosaltres, oferint-nos les seves aportacions.
Hem procurat donar al conjunt una forma molt flexible per tal que pugui adaptar-se com millor convingui allà on es faci servir la proposta.
Última actualització: 07/03/24