LA CONSTRUCCIÓ DE LA IMATGE DEL MÓN
Activitat centrada en conèixer les causes i conseqüències de l'arribada dels europeus a Amèrica, i com s'hi navegava en aquella època.
Com era el món per a les persones europees a l’època medieval? Quina mida pensaven que tenia la Terra? Què va fer que, en un moment donat de la història, aquesta concepció medieval anés canviant gràcies als descobriments geogràfics? Quines conseqüències van tenir els descobriments de noves terres?
A partir del treball col·laboratiu, i partint de la concepció medieval i europea del món, l’alumnat descobrirà la importància de les espècies com a motor per als viatges de descobriment que es van fer als segles XV i XVI, a la recerca de noves rutes comercials que contactessin la demanda europea amb el mercat de les illes de les espècies, que va anar canviant la concepció medieval del món.
L’estudi dels vaixells que van fer aquestes navegacions, i els instruments de navegació que els ho van permetre, es converteixen en les eines perquè l’alumnat entengui la dificultat i el perill que tenia aventurar-se a navegar per aigües mai solcades.
A partir del treball col·laboratiu, i partint de la concepció medieval i europea del món, l’alumnat descobrirà la importància de les espècies com a motor per als viatges de descobriment que es van fer als segles XV i XVI, a la recerca de noves rutes comercials que contactessin la demanda europea amb el mercat de les illes de les espècies, que va anar canviant la concepció medieval del món.
L’estudi dels vaixells que van fer aquestes navegacions, i els instruments de navegació que els ho van permetre, es converteixen en les eines perquè l’alumnat entengui la dificultat i el perill que tenia aventurar-se a navegar per aigües mai solcades.
Material complementari
Fitxa descriptiva. La construcció de la imatge del món. Ed. Primària
Fitxa descriptiva. La construcció de la imatge del món. Ed. Secundària
Última actualització: 19/11/24