COS QUE EXPLICA

COS QUE EXPLICA: Projecte per a alumnes que fomenta l'expressió lliure i la creativitat. Ensenyem a narrar històries amb el cos, mitjançant jocs de clown i improvisació guiada. Estimulem el moviment,
Aquest programa està dissenyat per introduir els estudiants de primària i secundària al món del teatre, el moviment i la creació narrativa a través de l’exploració d’un conte curt. L’activitat es planteja com una sessió matinal, d’aproximadament una hora per classe, treballant amb una classe alhora.

L’objectiu és que els nens i nenes aprenguin a utilitzar el seu cos i la seva veu com a eines d’expressió, fomentant la creativitat, la confiança i el treball en equip d’una forma lúdica i dinàmica.

OBJECTIUS DEL PROGRAMA
1. Desenvolupar l’expressió corporal: Ajudar els estudiants a prendre consciència del seu cos i a usar-lo per comunicar emocions, idees i personatges.
2. Fomentar la creativitat i la imaginació: Explorar diferents possibilitats narratives a partir d’una història simple, animant els infants a anar més enllà del text.
3. Potenciar l’autoconfiança: Crear un espai segur on cada infant se senti lliure d’expressar-se sense por al judici.
4. Estimular l’escolta activa: Animar els estudiants a escoltar no només amb les orelles, sinó a observar i respondre als moviments i expressions dels seus companys.
BENEFICIS PER AL DESENVOLUPAMENT DE L’ALUMNAT
Desenvolupament socioemocional: Ajuda els infants a reconèixer i gestionar les seves pròpies emocions, així com a empatitzar amb els sentiments dels personatges i dels seus companys.
Desenvolupament físic i motor: Fomenta la coordinació, l’equilibri i la flexibilitat, a més d’alliberar tensions i energia de forma saludable.
Habilitats cognitives: Millora la capacitat de concentració, la memòria i l’habilitat per resoldre problemes de forma creativa.
Rendiment acadèmic: L’expressió corporal i el teatre poden millorar la comprensió lectora i la capacitat de narració, en permetre que els estudiants “habitin” les històries que llegeixen a l’aula.
Reducció de l’estrès i l’ansietat: Proporciona un canal d’escapament per a l’energia reprimida i un espai de diversió i joc que redueix els nivells d’estrès.

ESTRUCTURA DEL PROGRAMA PER SESSIÓ (60 MINUTS)
Jocs de moviment: exercicis lúdics per trencar el gel i alliberar l’energia.
Exercicis de consciència corporal: moviments suaus per estirar el cos i prendre consciència de cada part.
Respiració guiada per centrar l’atenció.
Lectura del conte: El facilitador llegeix un conte molt breu i simple (màxim 5-7 minuts). Es pot fer servir un conte popular, una faula o un d’inventat.
Anàlisi inicial: Preguntes obertes als infants per explorar el conte.
Creació de personatges: Els infants exploren amb el seu cos com es mourien els personatges principals. Se’ls anima a exagerar postures, gestos i expressions facials.
Creació Narrativa amb el Cos.
Narració amb moviment: Es torna a narrar el conte, però aquesta vegada els infants l’actuen amb el seu COS. Es poden dividir en grups petits per representar diferents parts de la història.
Variació de la història: Proposem una variant a la història original. Per exemple, “Què passaria si el personatge principal, en comptes de tenir por, fos molt valent?”. Els infants exploren la nova narrativa amb els seus moviments.
Tancament i Reflexió.
Preguntes finals: “Què és el que més t’ha agradat?”, “Què has descobert sobre el teu cos?”, “Quin personatge t’ha divertit més representar?”.
Agraïment i comiat.
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 12/11/25
Fitxa tècnica
INF1
INF2
CI
CM
CS
ESO1C
ESO2C
BTX
CF
EE
PROF-FAM
Tipus d'activitat
Taller participatiu, Teatre
Àrea de coneixement
Educació Emocional, Activitats físiques i esportives, Teatre
ODS
Fins a 1h
De pagament
L'activitat es realitza al centre escolar
Idiomes
Anglès, Català, Castellà