Construim mons amb peces imantades Magna-Tiles i animals
Interactuar amb una gran quantitat de peces magnètiques translúcides per descobrir-ne la potencialitat: la geometria, la construcció en dues i tres dimensions, la relació amb l’espai i la llum.
QUÈ PASSA DURANT AQUEST TALLER?
Els infants interactuen amb una gran quantitat de peces magnètiques translúcides per descobrir-ne la potencialitat: la geometria, la construcció en dues i tres dimensions, la relació amb l’espai i la llum.
Poden fer cases, coves, escales, recorreguts i estructures obertes que evolucionen a mesura que el joc avança.
El material convida a desplegar un joc autònom ric, en què cada infant pot explorar al seu ritme per trobar la seva manera d'habitar l’espai.
Quan el context ho permet, també apareixen dinàmiques col·lectives, construccions compartides i formes d’organització espontànies.
PER QUÈ PROPOSEM ANIMALS?
Els animals; del bosc, salvatges, domèstics, dinosaures i fantàstics, són grans aliats del joc simbòlic. Acompanyen les construccions i aporten escenaris, situacions i relats diferents.
A més, permeten obrir el joc i les construccions a altres formes de vida i sortir del relat més habitual centrat en les figures humanes. Això dona lloc a mons imaginaris diferents i molt enriquidors.
ÀREES CURRICULARS
Coneixement del medi: Observació d’animals, entorns naturals, formes de vida
Pensament matemàtic: Geometria plana i volum, relacions espacials, comparació de formes.
Educació visual i plàstica: Transparències, composició, relació color-estructura.
Educació en valors: Cooperació, respecte pels ritmes dels altres, paciència, escolta.
Els infants interactuen amb una gran quantitat de peces magnètiques translúcides per descobrir-ne la potencialitat: la geometria, la construcció en dues i tres dimensions, la relació amb l’espai i la llum.
Poden fer cases, coves, escales, recorreguts i estructures obertes que evolucionen a mesura que el joc avança.
El material convida a desplegar un joc autònom ric, en què cada infant pot explorar al seu ritme per trobar la seva manera d'habitar l’espai.
Quan el context ho permet, també apareixen dinàmiques col·lectives, construccions compartides i formes d’organització espontànies.
PER QUÈ PROPOSEM ANIMALS?
Els animals; del bosc, salvatges, domèstics, dinosaures i fantàstics, són grans aliats del joc simbòlic. Acompanyen les construccions i aporten escenaris, situacions i relats diferents.
A més, permeten obrir el joc i les construccions a altres formes de vida i sortir del relat més habitual centrat en les figures humanes. Això dona lloc a mons imaginaris diferents i molt enriquidors.
ÀREES CURRICULARS
Coneixement del medi: Observació d’animals, entorns naturals, formes de vida
Pensament matemàtic: Geometria plana i volum, relacions espacials, comparació de formes.
Educació visual i plàstica: Transparències, composició, relació color-estructura.
Educació en valors: Cooperació, respecte pels ritmes dels altres, paciència, escolta.
Última actualització: 15/10/25