Aprenem a Ecodissenyar
L’objectiu és que l'alumnat comprengui el concepte de cicle de vida dels productes que els envolten i com, pensant en ells des de les primeres fases de disseny, es poden minvar els impactes ambientals
El taller considerarà una part més explicativa dels conceptes més bàsics, aproximant-se sempre a aquells objectes més quotidians i més propers als assistents, i seguirà amb un joc per aplicar les estratègies d’ecodisseny a un producte que escullin.
Es tracta d’un taller participatiu, on cada grup de treball podrà aportar, ajudar o robar idees dels altres grups, i es farà una exposició posterior per defensar les seves propostes.
Finalment s’atorgarà el vot a les idees més atractives per tenir un rànquing de les guanyadores.
El taller es proposa com activitat a realitzar a l’escola i que pot complementar la visita al Consorci de Residus per tal que puguin tenir una visió clara de la necessitat de canviar els nostres models i hàbits de disseny, producció i consum.
Durant el taller també es provocarà una reflexió sobre els elements que s’empren a les dinàmiques (pissarres “velleda”, “pos-its reutilitzables”....) per tal de veure l’aplicació pràctica en el mateix entorn educatiu.
Finalment les dinàmiques del taller s’emmarcaran en altres possibles dinàmiques i complementàries, com ara el Design Thinking.
Es tracta d’un taller participatiu, on cada grup de treball podrà aportar, ajudar o robar idees dels altres grups, i es farà una exposició posterior per defensar les seves propostes.
Finalment s’atorgarà el vot a les idees més atractives per tenir un rànquing de les guanyadores.
El taller es proposa com activitat a realitzar a l’escola i que pot complementar la visita al Consorci de Residus per tal que puguin tenir una visió clara de la necessitat de canviar els nostres models i hàbits de disseny, producció i consum.
Durant el taller també es provocarà una reflexió sobre els elements que s’empren a les dinàmiques (pissarres “velleda”, “pos-its reutilitzables”....) per tal de veure l’aplicació pràctica en el mateix entorn educatiu.
Finalment les dinàmiques del taller s’emmarcaran en altres possibles dinàmiques i complementàries, com ara el Design Thinking.
Última actualització: 22/12/24