Les fronteres del coneixement
Cap a la recerca més pionera. Visita comentada
En la visita per l'àmbit de la Sala Univers, Fronteres del coneixement, l'alumnat s'endinsarà en l'estudi del cervell humà (possiblement el sistema físic més complex que coneixem), les neurociències i les grans innovacions desenvolupades per l'enginy humà (com l'escriptura o la tecnologia). També descobrirà alguns dels camps de recerca més pioners en què els científics treballen actualment.
Preu: 20€ | Per poder accedir a l'activitat cal adquirir l'entrada general al museu
Aforament: Grup classe
Durada: 1 h
Objectius de l'activitat
- Descobrir el cos humà com un ecosistema i reconèixer la complexitat del cervell.
- Relacionar la complexitat neuronal amb la capacitat de rebre informació de l'entorn, processar-la, analitzar-la, emmagatzemar-la i elaborar una resposta adequada.
- Reconèixer les possibilitats i els límits que suposa tenir unes cèl·lules molt especialitzades i les conseqüències d'una alteració en el seu funcionament.
- Reflexionar sobre com la recerca científica en un camp desenvolupa indirectament altres camps i fomenta noves tecnologies.
Informació addicional
- Places limitades.
- Es prega màxima puntualitat.
- Si veniu amb un grup d’educació especial, informeu-nos amb antelació.
Treballarem per preparar l’activitat que hagueu triat o us proposarem l’activitat més adequada a les necessitats del grup.
- Si els vostres alumnes tenen algun tipus de necessitat específica, informeu-nos prèviament.
Treballarem per donar resposta a les seves necessitats
Preu: 20€ | Per poder accedir a l'activitat cal adquirir l'entrada general al museu
Aforament: Grup classe
Durada: 1 h
Objectius de l'activitat
- Descobrir el cos humà com un ecosistema i reconèixer la complexitat del cervell.
- Relacionar la complexitat neuronal amb la capacitat de rebre informació de l'entorn, processar-la, analitzar-la, emmagatzemar-la i elaborar una resposta adequada.
- Reconèixer les possibilitats i els límits que suposa tenir unes cèl·lules molt especialitzades i les conseqüències d'una alteració en el seu funcionament.
- Reflexionar sobre com la recerca científica en un camp desenvolupa indirectament altres camps i fomenta noves tecnologies.
Informació addicional
- Places limitades.
- Es prega màxima puntualitat.
- Si veniu amb un grup d’educació especial, informeu-nos amb antelació.
Treballarem per preparar l’activitat que hagueu triat o us proposarem l’activitat més adequada a les necessitats del grup.
- Si els vostres alumnes tenen algun tipus de necessitat específica, informeu-nos prèviament.
Treballarem per donar resposta a les seves necessitats
Última actualització: 23/07/25