EINES PER ORIENTAR ALS NOSTRES ALUMNES ACADÈMICAMENT I PROFESSIONAL (per a docents)

Taller pràctic i vivencial on us endureu eines per orientar als vostres alumnes acadèmicament i professional.
Qui (què) vull ser?
Als vostres alumnes els costa reconèixer en què "són bons"?
Tenen por a prendre decisions i equivocar-se?
Saben el que els agradaria fer, però no se senten capaços?
Estan pressionats pel seu entorn proper (pares, amics i escola)?
Si a nosaltres, com a adults, ens costa reconèixer els nostres talents i prendre decisions que afecten el nostre futur, als nostres alumnes, encara més.

En aquest taller us endureu eines de Coaching Integral i Disciplina Positiva (Jane Nelsen), per

-Acompanyar als vostres alumnes a reconèixer els seus talents en el context personal i acadèmic.
-Donar-los pautes per a que converteixin els teus talents en fortaleses.
-Observar i acompanyar a cada alumne dins la seva individualitat: reconèixer els seus centres d'interès i les seves àrees de millora.
-Utilitzar algun model de test de fortaleses que ens ajudi a realitzar aquest acompanyament (Strengthsfinder test).
-Donar eines als nostres alumnes per a que reconeguin quines etiquetes limitadores porten i com incorporar-ne de potenciadores.
- Identificar la insuficiència assumida d'alguns alumnes i quines creences limitadores hi ha sota
-Ajudar-los a fer que prenguin consciència quines són les Intel·ligències múltiples que tenen més a mà i com utilitzar-les de forma eficaç com a estudiants i professionals (metaaprenentatge).
- Deixar-los que investiguin, que mostrin curiositat, que s'equivoquin.
-Ensenyar-los a gestionar els pensaments que els limiten a l'hora de triar (no sóc capaç, és molt difícil, m'agradaria, però no puc...).
-Ensenyar-los a gestionar les seves emocions: la por, la ràbia, la frustració davant un fracàs, utilitzant el seu cos.
-Augmentar la vostra confiança en les seves capacitats i habilitats.
- Donar-los feedback, recomanar-los que contactin amb professionals (testimonis) i facin un registre de la informació recollida.
-Ensenyar-los a visualitzar en quina opció acadèmica/professional se senten millor, més feliços i que triïn.
- Donar-los pautes per cercar la informació rellevant sobre sortides acadèmiques i professionals.
-Acompanyar les seves decisions fent-los les preguntes adequades.
- Ajudar-los a que prenguin consciència que estem triant constantment.
- Incorporar el reconeixement grupal i la celebració d'èxits.

DESTINATARIS
Docents i educadors de 4t d'ESO. Batxillerat i CCFF.

DURADA I CALENDARI
4 o 6 h
A concretar

LLOC DE REALITZACIÓ
Centre Escolar
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 28/06/21
Fitxa tècnica
PROF-FAM
BTX
CF
Tipus d'activitat
Formació professorat i families, Taller participatiu
Àrea de coneixement
Tutoria i convivència, Formació professorat, Orientació acadèmica
ODS
Mig dia
De pagament
L'activitat es realitza en el centre escolar
Idiomes
Castellà, Català