COM MILLORAR LA COMUNICACIÓ A L'ESCOLA (per a docents)

Taller pràctic i vivencial amb eines per comunicar-nos amb tots els sentits i millorar el clima escolar.
Som éssers socials. Necessitem connectar amb els altres, per sobreviure, per pertànyer, per influir i sentir-nos valorats. La comunicació és l'eina que utilitzem per aconseguir-ho i també per aprendre dels altres, empatitzar, compartir, ajudar i cooperar.

Utilitzem el nostre llenguatge corporal per comunicar-nos? Sabem identificar el llenguatge no verbal dels altres per a comprendre'ls i relacionar-nos millor? Ens costa dir "no" i posar límits? Necessitem eines per gestionar la resolució de conflictes a l'escola?

Si volem ser efectius com a educadors, ara més que mai, necessitem operar en una "Coherència Dinàmica" particular (cos, emoció, ment) i acompanyar als nostres alumnes a que trobin la seva, aprenguin a gestionar els seus pensaments i triar les seves paraules, per a comunicar-se millor. Donar-los eines per prevenir i resoldre els conflictes amb altres alumnes i docents, arribant a acords, per crear una bona convivència escolar.

En aquest Taller us endureu eines de Coaching Integral i Disciplina Positiva (Jane Nelsen) de forma pràctica i vivencial, per millorar la comunicació amb els vostres alumnes, claustre i famílies i millorar la convivència escolar.
Veurem com

- Aconseguir equilibrar el nostre triangle de la comunicació (escoltar, parlar i acordar).
- Escoltar de forma activa, entrenar la presència i gestionar els silencis.
- Acompanyar als nostres alumnes a gestionar els pensaments que els limiten.
- Ensenyar-los a utilitzar el poder de les paraules que diuen i regalar-los preguntes potenciadores.
- Utilitzar el lenguatge de la fermesa per posar límits i dir "no" amb amabilitat i respecte mutu.
- Saber arribar a acords i crear aliances a l'aula, empoderar al grup, augmentar el grau de confiança entre ells i que aprenguin a autogestionar els conflictes.
- Validar les seves emocions, per connectar, influir i augmentar la seva motivació i participació.
- Reconèixer quines necessitats no cobertes hi ha sota el mal comportament d'un alumne.
- Alentar l'alumne per a que es superi davant les dificultats i confii en ell mateix.
- Identificar el llenguatge no verbal dels altres i el nostre propi i utilitzar-lo com a eina de comunicació efectiva.
- Trobar la nostra coherència dinàmica entre el que fem, diem i sentim (cos, ment i emoció) de forma pràctica i ensenyar als nostres alumnes a fer-ho.



DURADA I CALENDARI
Dos formats: 2h 30 min i 4h
A concretar

LLOC DE REALITZACIÓ
Centre Escolar
Més informació

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't
Última actualització: 28/06/21
Fitxa tècnica
PROF-FAM
Tipus d'activitat
Formació professorat i families, Taller participatiu
Àrea de coneixement
Educació Emocional, Tutoria i convivència, Formació professorat
ODS
Mig dia
De pagament
L'activitat es realitza en el centre escolar
Idiomes
Castellà, Català