Automatització del reg amb micro:bit
L’objectiu principal de l’activitat és donar solució al repte de crear un sistema de reg automàtic amb l’ajuda d’un petit ordinador, micro:bit.
La idea d’aquesta activitat neix a partir d’una notícia vista a la web de l’IRTA titulada “Sensors d’humitat al sòl per contribuir a gestionar els efectes del canvi climàtic en la vinya del Penedès”.
L’objectiu principal de l’activitat és donar solució al repte de crear un sistema de reg automàtic amb l’ajuda d’un petit ordinador, micro:bit i sensors que ens ajudin a recollir les dades que permetin controlar la despesa de l’aigua i fomentin el seu estalvi i lluitar contra el canvi climàtic.
L’activitat està dividida en dues parts. A la primera part es donaran les eines de programació necessàries per dominar l’entorn de programació de micro:bit i l’obtenció de dades a través de sensors amb petits reptes.
Aquesta primera part es treballarà de forma individual i en parelles. A la segona part es treballarà en equip per resoldre el repte a partir de treballar amb la metodologia d’un procés de disseny d’enginyeria: identificar el problema - recollir informació - pensar i imaginar possibles solucions - planificar la solució - construir, testeja, corregir - compartir el resultat.
En conjunt es treballarà el pensament computacional, la programació amb llenguatge visual de blocs, la utilització de sensors i els sistemes informàtics que permetin desenvolupar la solució dins de l’entorn STEM per a superar el repte i intentar que les alumnes descobreixin que programar pot ser fàcil i divertit.
L’objectiu principal de l’activitat és donar solució al repte de crear un sistema de reg automàtic amb l’ajuda d’un petit ordinador, micro:bit i sensors que ens ajudin a recollir les dades que permetin controlar la despesa de l’aigua i fomentin el seu estalvi i lluitar contra el canvi climàtic.
L’activitat està dividida en dues parts. A la primera part es donaran les eines de programació necessàries per dominar l’entorn de programació de micro:bit i l’obtenció de dades a través de sensors amb petits reptes.
Aquesta primera part es treballarà de forma individual i en parelles. A la segona part es treballarà en equip per resoldre el repte a partir de treballar amb la metodologia d’un procés de disseny d’enginyeria: identificar el problema - recollir informació - pensar i imaginar possibles solucions - planificar la solució - construir, testeja, corregir - compartir el resultat.
En conjunt es treballarà el pensament computacional, la programació amb llenguatge visual de blocs, la utilització de sensors i els sistemes informàtics que permetin desenvolupar la solució dins de l’entorn STEM per a superar el repte i intentar que les alumnes descobreixin que programar pot ser fàcil i divertit.
Última actualització: 24/01/23