VI edició del Programa Recerkids - Ciència per a escoles inquietes

Recerkids és una iniciativa impulsada per la Direcció General de Recerca dins del seu programa d’activitats pedagògiques, que tenen l’objectiu de divulgar la ciència a les escoles i donar a conèixer la tasca dels centres de Recerca de Catalunya.
El programa Recerkids es divideix en dues fases. En la primera, els estudiants de 5è i 6è de Primària desenvolupen un projecte de recerca científica a l’aula, i en la segona presenten els resultats en un congrés científic. Si les condicions ho permeten, aquest curs els congressos tornaran a ser presencials.

Objectius del programa

Familiaritzar l’alumnat d’educació primària amb les característiques, la metodologia i les eines del treball científic.
Promoure la creativitat i la innovació entre l’alumnat, així com la capacitat de resoldre interrogants i reptes mitjançant el mètode científic.
Fomentar vocacions científiques entre els nens i les nenes, despertar-ne la curiositat intel·lectual i potenciar l’actitud d’observació i d’anàlisi del món.
Treballar la ciència de manera pluridisciplinària integrant també coneixements de llengua, art, comunicació…
Donar a conèixer entre el públic escolar l’activitat científica que duen a terme les universitats i els centres de recerca de Catalunya.
Establir lligams entre la comunitat científica i l’educativa, tot fomentant el diàleg i l’intercanvi de coneixements entre professionals de la recerca, professorat i alumnat.
Un programa educatiu impulsat per la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya i Eduxarxa amb l’objectiu d’apropar la recerca científica a l’alumnat de 5è i 6è de Primària.
Última actualització: 30/09/21
Fitxa tècnica
CS
Tipus d'activitat
Projectes de llarga durada
Àrea de coneixement
Ciències de la naturalesa i tecnologia, Coneixement del medi i Biologia, Recerca
ODS
Llarga durada
Gratuïta
L'activitat es realitza en el centre escolar
Idiomes
Català
Contacta

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.

Identifica't