EL TEIXIT EN EL MÓN DELS IBERS

Taller adreçat als alumnes de 5è i 6è de l’educació primària i 1r i 2n d’ESO. En aquesta activitat s’aproximaran al procés de transformació de la llana i les fibres vegetals, els materials i les tècniques que utilitzaven els ibers.
Es farà amb grups que no superin els 25 alumnes i cal que cada grup vagi acompanyat d’un mestre. La durada del taller serà d’1 h 30 min i sempre serà complementària a la visita guiada que durarà 1 h 30 min més. En finalitzar l’activitat, els alumnes col·laboraran a rentar i recollir el material utilitzat.

ABANS DE VENIR CAL...
 Saber d’on obtenim la llana i d’on obtenim les fibres vegetals (lli, cànem, espart, etc.).
 Conèixer algunes de les eines bàsiques del procés del filat i del teixit: el fus, la fusaiola i el teler.

APRENDREM A...
 Adquirir coneixements a través d’un treball vivencial, una experiència.
 Valorar l’impacte del desenvolupament tecnològic en les condicions de vida i treball ibèrics.
 Analitzar els processos que hem de fer per a obtenir un teixit. Reconèixer en el medi natural, social i cultural els canvis i les continuïtats relacionats amb el pas del temps.

QUÈ EXPLICAREM?
 Les característiques de la matèria primera: la llana i les fibres vegetals.
 Els processos de transformació: el filat i el teixit.
 Els productes resultants: roba i corda.
 Les feines relacionades amb el procés del teixit: pasturar, esquilar, rentar, cardar.
Manipularem diferents tipus de fibres com la llana i el lli per conèixer les tècniques d‘elaboració del teixit i aprendre com vestien els ibers de la Ciutadella.
Material complementari
Guió didàctic, PDF
Última actualització: 16/06/20
Fitxa tècnica
CS
ESO1C
ESO2C
Tipus d'activitat
Taller participatiu, Visites i itineraris
Àrea de coneixement
Artesania, Història, cultura i patrimoni
Temàtica
#escolar, #cultures, #manualitats
Objectius de desenvolupament sostenible
Tot el curs
De pagament
Idiomes
Català
Contacte
CONTACTA