Eines usuari


VOLS PUBLICAR LA TEVA OFERTA EDUCATIVA?

Atreveix-te amb la creativitat matemàtica

Com fomentar l’interès i el gust per les matemàtiques al cicle mitjà i superior de primària? Diferents experts tractaran temes com: l’atenció a diferents estratègies en la resolució de problemes, l’autoconeixement en l’aprenentatge, la guia no intrusiva de l’esforç dels alumnes i la gestió de l’error, la manipulació i l’experimentació per assimilar conceptes matemàtics, els jocs per al desenvolupament del pensament lògic i la importància de la formalització.

Calendari: 6 sessions els dimecres, del 16 d’octubre al 20 de novembre del 2019

Horari: de 18 a 20.30 h

Després d’un període en el qual es convida els participants a implementar activitats creatives matemàtiques a l’aula, es farà una trobada, la primavera del 2020, per compartir amb professors i experts el projecte desenvolupat a l’aula.

PROGRAMA:

16 d’octubre: VIURE LA MATEMÀTICA; Anton Aubanell – professor (jubilat) de secundària i de Didàctica de les Matemàtiques a la UB. Parlarem d’un marc metodològic per a una matemàtica connectada amb la realitat, amb el repte, la reflexió i la resolució de problemes. I, sobretot, una educació matemàtica molt més experimental, que entri per tots els sentits, per la vista, per les mans…, complementant la pissarra, el quadernet i el llibre amb l’experiència i l’emoció.

23 d’octubre: ORISANGAKUS, REPTES GEOMÈTRICS EN PAPER; Belén Garrido – professora de secundària a València.

La papiroflèxia possibilita una manera divertida d’acostar-nos al rigor, a l’ordre, i a fer les coses amb detall perquè tot encaixi. La constància i practicar són fonamentals tant per plegar paper, com per resoldre problemes. Els desafiaments matemàtics amb papiroflèxia esdevenen exemples motivadors i proporcionen un mètode que permet explorar relacions geomètriques d’una manera amena.

30 d’octubre: L’AVALUACIÓ FORMATIVA I LA REIVINDICACIÓ DE L’ERROR; Laura Morera – directora d’oci a eXplorium. Doctora en Didàctica de les Matemàtiques. Professora de la Facultat d’Educació de la UAB. A través d’experiències participatives presentarem algunes tècniques d’avaluació formativa que permeten regular l’aprenentatge i identificar les dificultats i els errors de l’alumnat. Els errors són una guia útil per detectar i comprendre les dificultats de l’alumnat i afavorir el seu aprenentatge. Més que penalitzar-los, és convenient potenciar contextos de confiança en què puguin aflorar per poder gestionar-los.

6 de novembre: EUCLIDES AL JAPÓ; Eulàlia Tramuns – investigadora postdoctoral en Didàctica de les Matemàtiques a Torí.

A partir del plantejament de problemes descobrirem axiomes de la geometria euclidiana i d’origami mitjançant instruments geomètrics. Analitzarem i visualitzarem aquests descobriments amb la creació de models d’origami. D’aquesta manera, combinarem les metodologies Problem Based Learning amb Learning by doing.

13 de novembre: CONSTRUIR REPTES PER RESOLDRE PROBLEMES; Guido Ramellini – impulsor, fundador, membre molt actiu del MMACA. Professor de Biologia i Matemàtiques i formador de professorat de primària i secundària de Matemàtiques.

Els problemes es tenen, els reptes es proposen. Quina millor manera pot tenir un nen d’aproximar-se a les estratègies de resolució de problemes que construir reptes propis? Construirem, de manera col·laborativa i mitjançant materials manipulatius, reptes relacionats amb el càlcul, la geometria i l’estratègia, i comprovarem el potencial d’aquest mètode per il·luminar els processos de resolució de problemes.

20 de novembre: MATEMÀGIA, Fernando Blasco – professor de Matemàtica Aplicada a la Universitat Politècnica de Madrid.

La màgia és un recurs que permet gaudir de les matemàtiques, a més d’afavorir les aptituds comunicatives, emocionals i reflexives. A través de jocs matemàtics es treballaran temes del currículum de primària com: operacions amb números, pensament geomètric, activitats amb calendaris, qüestions de mida i formes, paradoxes i fets sorprenents que criden a la reflexió.

OBJECTIUS
– Descobrir recursos pràctics per facilitar la implementació de les matemàtiques a l’aula.
– Reflexionar sobre l’ensenyament de les matemàtiques de primària.

PROMOCIÓ
30 € les 6 sessions
Promoció per a clients CaixaBank: 20 € les 6 sessions

Activitat adreçada al professorat de Cicle Mitjà i Cicle Superior de Primària.

Estímul de la competència matemàtica a primària

Dóna’ns la teva opinió!


FITXA TÈCNICA

  • prof

Àrees de coneixement

  • Matemàtiques

Objectius de desenvolupament sostenible

minusvalido
ciego1
sordo1
dentrocentroescolar
Octubre Novembre
Dc ( Tardes de 18 a 20.30 h )
30
30€ / Alumne ( Preu variable )
dentrocentroescolar
Fora del centre escolar espai interior

CONTACTE

La informació de contacte només és visible per a usuaris registrats al portal.