ATENCIÓ PRECOÇ EN EL TEA (16-2-2019)

Gràcies a la millora en la detecció precoç cada vegada és més gran el nombre d’infants diagnosticats amb senyals d’alerta de TEA que requereixen una intervenció especialitzada el més aviat possible.

Els infants amb TEA requereixen potenciar de manera específica la comunicació social i el llenguatge i incrementar la flexibilitat i els seus interessos. En aquests moments sorgeixen molts dubtes: Per on començar? Quines són les millors intervencions? Li hem de facilitar sistemes de comunicació alternatius o augmentatius? Què podem fer des de l’escola infantil?

PROGRAMA

PRIMERS PASSOS

Característiques centrals dels infants amb TEA i de les seves famílies.
Enfocament centrat en la família i en contexts naturals: xarxes de suport.
Aportacions dels principals models d’atenció primerenca en TEA: PACT, ESDM- Denver, JASPER, SCERTS, DIR-FLOORTIME, HANEN, AITTEA.

PREPARATS, LLESTOS, … JA!.

Elaborant plans de suport individualitzats.

Què, quan i com avaluar i observar.
Definint i prioritzant objectius funcionals.
Guies de passos en els objectius.
Eines i exemples.

RECORRENT EL CAMÍ JUNTS

Estratègies comunicatives i de regulació.
Jocs, idees i materials.
Primeres ajudes visuals.
Rutines del dia a dia a la llar i a l’escola.
Eines d’apoderament familiar i professional.

Aquest curs està reconegut pel Departament d'Educació.
En aquest curs donarem eines de capacitació per a les famílies i els mestres per donar resposta a les necessitats comunicatives i socIals de les persones amb autisme.
Última actualització: 03/01/2019
Fitxa tècnica
EE
ESCOLAR
PROF
Tipus d'activitat
Formació professorat
Àrea de coneixement
Formació professorat, Salut i prevenció de conductes de risc
Temàtica
#escolar
Objectius de desenvolupament sostenible
Febrer
Gratuïta
Idiomes
Contacte
CONTACTA